söndag 1 januari 2017

2016

2016 är åter då jag återupplevde livet som småbarnsmamma. Året då mina krämpor efter cancern inte fick den luft de ville för mina tankar och fokus låg på bajsblöjor, blöta pussar & att älska den nya lille killen vi fått.👶🏼

 Det va det året jag såg min dotter växa upp med en rasande fart för att få fäste i vad hon anser vara det viktigaste i livet - att alla är lika värda & man har rätt att vara den man är. 👊🏽

Det bjöds på få hundutställningar men  desto fler nya valpar i kenneln & fler underbara valpköpare kom innanför vår dörr. Vänner för livet visade det sig. 💜

Ett år då jag insåg att hur mycket man än vill hjälpa andra så måste den energi som ges, även komma åter. 
Ge & ge utan att få är över. 🤚🏼

2016 är också det år där jag stolt tillsammans med en vän kunde kicka igång "en rosa hundpromenad mot cancer" på riktigt! Nu fick vi hjälp från många håll & Cancerfonden fick närmare 100.000kr tack vare oss.🎗

Det året har också gett mig möjligheten till att flytta min verksamhet & äntligen få öppna ett nytt hundtrim med min bästa vän. En era är över & en ny spännande ska börja.👭

Det var inte bara en bebis som växte upp hos oss detta år. En ny fyrbent medlem hamnade hos oss & han tog sin plats i mitt hjärta med storm och utan att fråga. Cracker Genstat "Maffin" är en självklar del av oss nu.🐶

Ett år då jag fortsatte att fundera på vad jag vill göra när jag blir stor & insåg att vi hamnar där vi ska, tids nog. Att ha tålamod med det utan att bli passiv. 🦉

Ibland måste man få hjälp att se på sig själv & med det kan fantastiska saker hända insåg jag det året. Fokusera om, lära sig att släppa tag om det gamla & fokusera framåt. 🐢

2017 har just börjat & imorgon kan vara en dag som alla andra. Men det är även ett nytt år som är här. Ett år med 364 oskrivna blad. Sorg, saknad, kärlek, skratt, svek, överraskningar, tacksamhet & värme. Vad som helst kan hända. 📝

2017, ge mig det bäst du har så ska jag vara den bästa jag kan😇

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar & lite pepp! Ju fler soldater desto starkare krigare!
Kram