fredag 27 februari 2015

Happy Friday

Skriver på telefonen med dåliga Batterier men ett inlägg är på sin plats!
Jag har gjort ett stort framsteg idag, enormt till och med. Ivarje fall för mig!
Jag har ätit.
Fler gånger dessutom. 
Det började med en mjuk smörgås i morse, en med honung på. Jag bröt den i små bitar, tuggade lite lätt, fokuserade på honungssmaken och sköljde mer med mitt lakrits/hallonte. Fick nästan i mig hela!

Sen tog jag 2 näringsdrycker i sonden till lunch, som vanligt.

Middagdax & jag kopplade upp en påse sond-vaddetnuäridomdärpåsarna, i dropställningen. Men innan jag öppnade upp slangarna tog jag en tallrik jordgubbskräm men mjölk. Jag va tvungen att testa. Den konstiga svampiga smaken finna fortfarande kvar men jag försökte vara positiv hela vägen och tänka att "åh vad gott det är".
Jag fick ner hela tallriken!

Drog på maten & då ska tomas laga makaroner till sig. Kände att jag hade bra flow så jag pt lite snabbmakaroner med ketchup. Men jag va noga med att inte tugga för mycket, för att slippa bismaken.

Sen åkte vi hem till ett par vänner. Där bjuds det alltid på massor av gitt och de senaste gångerna har jag setat & tittat på när alla har ätit.
Men idag åt jag chips & salta kex med mögelost. Jag kan inte tugga ordentligt men det gör inget när man är bland vänner.

Idag är en segerns dag! Jag har vunnit ett stort krig över mig själv!

Nu ska kag och min förvånade mage lägga oss och sova. Tur jag tog en samarin i slangen innan...

Happy friday!

 På mamsens jobb igår med mitt lilla lyckopiller Abbey. En petit brabancon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar & lite pepp! Ju fler soldater desto starkare krigare!
Kram