söndag 1 februari 2015

Din dumme fan

Hej din dumme fan. 
Vad trodde du egentligen? Har du inte störrebkoll på dina offer för att fatta att du valde fel denna gången? Vi är fler och fler som inte viker oss för dig. Du kanske ska ta och förstå det nu. Du är en förlorare. Jag kan lova dig att ingen jag känner vill ha med dig att göra. Du är djupt hatad av alla jag känner.  
Men visst, jag erkänner att du har lärt mig ett och annat också. 
Du har lärt mig att kärleken till livet är större än rädslan för döden. Därför har jag mitt sikte inställt till 120% på livet och 0% på döden. Det va nog värre innan vi träffades. 
Du har också visat mig vad medmänsklighet egentligen är och betyder. Hur många människor som kan engegera sig i en enda person. Jag har även förstått att vänskap är något djupt rotat som håller i den mest ihärdiga orkan och att jag får uppleva det. 
Det finns blod och det finns vatten. Blodet som jag har och delar med min familj har fört oss till en annan nivå. Vi är så mycket starkare nu. Det har jag ändå att tacka dig för. Du har visat mig vad en mamma faktiskt gör för sitt barn, hon går faktiskt genom eld för att strida ihop med sin dotter. Och syskon, för att inte tala om dom. Dom åker mil, över landsgränser för att få vaka vid sin systers sida. Alla 3. För att hålla handen och ge kärlek och energi. 
Som du säkert förstått har jag en dotter också. Det är ditt fel att hon får äta medicin för sin oroliga mage, hon är stressad och orolig. Hon är bara 10 år!
Men vi kan prata hon och jag förstår du. Vi pratar om dig, om att du är död för oss nu. Du förstörde mitt utseende, du förstår att innan du förintades från mitt ansikte så var jag söt, snygg och rätt nöjd. Nu är inte så fallet längre. Jag är allt det där, men på ett annat sätt. Men vad vi lärde oss av det, var att jag fick en dotter som visar att hon älskar sin mamma på ett sätt du aldrig kan förstöra. Hon fann en stolthet över sin mamma, hon vill visa henne för sin klass och låta henne berätta hur jäkla stark hon är som överlevt dig. Du har gett henne en kontakt med sina känslor som inget annat kunnat locka fram. Hon kommer alltid vara en erfarenhet rikare tack vare dig.
Du öppnade hennes hjärta ännu mer.
Jag har en sambo också. Du vet han som satt dag och natt vid min sida efter att dom öppnat mitt ansikte och dödat dig. Han som säger att min själ lyser starkare nu och att hans inte ens reflekterar över hur jag ser ut. Du har gjort oss starkare. Du gav mig chansen i mitt liv att uppleva en kärlek jag aldrig trodde var ämnad för mig. En kärlek grundad på mer än utseende & gemensamma intressen. En kärlek för livet!
Och tack vare dig & att jag har turen att kunna förmedla vad jag känner så har andra människor kommit till insikter. Dom säger till mig att dom har tänkt om i livet, ändrat på saker, tagit tag i det som kanske kunde vänta till imorgon. Men som också insåg att imorgon kanske allt är för sent. Du har inte bara förändrat mig utan en massa andra människor också.
Så visst hatar jag dig för vad du har gjort mot mig, men jag kan känna tacksamhet för vad du har gjort för mig. För du förstår att människan är stark. Och människan kan ge så mycket kärlek. Och när den kärleken sätts samman så bildas en kedja av reaktioner. Den kedjan bara växer med antalet människor. Och nu är kedjan så stark så vi är som en enda stor armè av kättingar. Och vi släpper inte varandra. Det är ju synd för dig för nästa offer du försöker ge dig på, är redan fullmatad av energi och livskraft så du kommer inte lyckas. Så därför känner jag mig fri att tala på allas vägnar och kan med gott samvete säga:

Gå och dö cancerjävel!

Inte ens döden vill ha dig.










1 kommentar:

Lämna gärna en kommentar & lite pepp! Ju fler soldater desto starkare krigare!
Kram