tisdag 16 december 2014

Min stora idol

Min idol i allt det här är en tjej.
Hon har ett fantastiskt stort hjärta där det ryms så enormt mycket medlänsla och empati. Är någon ledsen så ger hon av hela sig för att hjälpa personen. Hon är en fin kompis och talar gärna om för sina vänner hur mycket dom betyder för henne. Det bor mycket kärek i hennes kropp & hon skulle aldrig låta yttre faktorer hindra henne från att visa den kärleken till den hon älskar.

Hon är bara 10 år gammal men en så stor förebild för mig och många andra omkring oss.

Hon har aldrig någonsin skämts för mig när vi är ute bland folk.
Det gör mig så förbannat stolt och glad.
Aldrig har hon tvekat åka till shoppingcentret eller andra platser där det är fullt med folk, tillsammans med mig.
Hon har sett förbi ett sargat ansikte med ärr och en mun utan tänder, hon bryr sig inte om att hennes mamma inte alltid kan prata helt utan slödder.
Varenda sekund har hon behandlat mig precis som jag såg ut innan. Därför är hon min stora idol.

Hur ska jag kunna stå för att jag skäms över mitt utseende om inte  hon tycker det är pinsamt?
Idag sa hon till mig att hon vill att jag kommer till hennes skola så hennes klass får träffa mig. Jag finner inga ord för hur mycket det betyder. Hon är stolt över att hennes mamma är där hon är. Hon skäms inte för hur jag ser ut. För mig är det ett tecken på en storhet i hennes kropp som inte finns överallt. Jag och hennes pappa har lärt henne att inte döma folk för hur de ser ut och hon har förstått det rakt igenom. Som mamma till henne kan jag inte vara mer än stolt så jag spricker.

Hon är en inspiration för mig.
Hon är min prinsessa och kommer så alltid förbli. Jag hoppas min mormors positivitet, min mammas otvivelaktiga engageman och min styrka går i rakt nedstigande led till henne och att hon finner de bästa vägarna i livet att använda de på.
Jag har så mycket kvar att berätta för henne, hjälpa henne med i livet och stötta henne i.  Det gör mig än mer ödmjuk inför det som bestämde att jag skulle  få klara min sjukdom. Jag har ett jobb att sköta innan min tid är kommen.

Först ska jag vara mamma till min dotter. Och när jag är väldigt gammal och när jag ser att hon står stadigt i livet, först då tänker jag gå.

Men alltid kommer jag finnas bredvid henne ändå. 



2 kommentarer:

  1. Med sådana gener, måste det bli en helt underbar tjej!! :) Det är en skön känsla att ha ett barn som finns där för en precis som man som mamma finns för dem <3
    Du har inget att skämmas över, Madeleine, du är vacker trots ärr! Dina ärr är redan en del av dig <3

    SvaraRadera
  2. Tårarna rinner, hon är en underbar unge sis och brås så mycket på dig! ♡

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar & lite pepp! Ju fler soldater desto starkare krigare!
Kram