måndag 24 november 2014

Fulltankad

Vilken jäkla bra dag jag har haft! Egentligen en helt vanlifg dag om man skulle se till mitt gamla liv, men idag va det som att åka tillbaka till då. Underbart!
Det började med en tripp till Örebro för att byta tamponaderna och dra ut den som satt i näsan. Jag var ganska inställd på att svimma åtminstonne men med rätt andning och fokus så klarade jag mig med att bara luta mig framåt vid 2 tillfällen så klarade jag mig! Efter att allt va klat så gick jag och Evelina som körde mig ut i hissen & det är då jag känner den, lukten!
-"Evelina, visst luktar det något i hissen?"
Joda, mycket riktigt så luktade det mat i hissen, nere å bottenplan kände jag plötsligt doften av kaffe & det stämmde mycket bra det med!  Att dra ut tamponaden ur näsan gav mig lite lutsinne tillbaka! Fantastiska känsla! Vi firade det med att åka & ta en köttbulletallrik på Sibylla och då slog det mig igen att även smaken fanns där. Inte allt, men ca 40% smak kände jag! Snacka om lycka! Plötsligt är det lite roligare att äta!
Dessutom sa läkarna att jag skulle leva så normalt liv jag bara kunde nu, ville jag träna skulle jag träna så mycket jag kunde! Han sa att jag kunde springa till Västerås för strålning men att det va ok att ta bussen hem. Jag har helt klart de bästa & trevligaste läkarna som finns!

Har dessutom fått en utmaning att springa ett helt maraton 2016. En av de största sakerna jag gjort i mitt liv är att klara ett helt halvmaraton. & efter det så slog drömmen om ett helt maraton till. Drömmen finns och den är inte omöjlig. Min läkare sa att han ville ha en bild från loppet sådanfall och det kan man ju bjuda på tyckte jag. Så stora drömmar framför mig, det peppar!

Även kvällen bjöd på en  höjdare. Jag och Evelina åkte hem till Madde på landet och gosade med lite hundar & bara hängde och snackade skit i soffan. Pratade på som alltid och jag lyckades tom mosa lite choklad mellan mina tänder och sörpla ner, ljuvligt!
Så den hä dagen har vart en sån bra dag, energin är fulltankad och allt känns bra. Det enda som va jobbigt var att jag måste vänta minst 6 måander efter strålningen innan käkoperationen kan genomföras, men det som är bra är att jag får en bättre plastgomm med lite tänder på så m an slipper se tandlös ut ända till nästa sommar. Och då blir det nog  lättare att tugga också. En vvacker dag kommer jag bli bra, det är dit jag siktar nu! Och den här känslan ska jag spara på!  

2.01.39 va tiden efter halvmaraton i Sthlm för 3 år sedan. Målet va att inte gå ett enda steg & det höll jag! Ljudet av alla skor mot asfalten va magisk & gav mersmak!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar & lite pepp! Ju fler soldater desto starkare krigare!
Kram