fredag 31 oktober 2014

Porslinet krackelerar

2014-10-30


Nu är vi framme på hotellet i Danmark. Ett sjukhushotell.
Men jag börjar krackelera. Likt en porslinsfigur där små bitar börjar falla av och färgen släpper.
Det började med mötet med alla gamla kollegor på jobbet. Jag har saknat dom alla. Men jag märker att jag blivit extremt stresskänslig de senaste åren. Att krama alla, skratta, le prata med flera på en gång, nya kramar fler lyckönskningar. När vi åkte därifrån va jag så slut i huvudet. Jag orkar inte. 
Jag har vart extremt åksjuk i bilen idag. Stannat för att nästan spy, spänningshuvudvärk som inte låter sig påverkas av några tabletter. Bara en extremt jobbig & stressande känsla i kroppen.
Och Ullared Gekås på det, när höstlovet är i full gång. Jag va tvungen att verkligen fokusera. Tänka bort alla andra människor. Andas lugnt och inte stressa. Men kroppen har redan svarat med full kraft på min lilla borttappade porslinsbit. Nu är jag i klorna på stressen & det enda jag faktiskt längtar till nu är måndag. För ångest & oro är inget jag mäktar med nu.
Jag har haft det förr och det är krävande, energislukande och tungt. Inget jag behöver just nu.
Även om jag inte låtit mina tankar sväva runt operationen så mycket så ligger en del av mina omedvetna tankar där hela tiden. Nu börjar dom göra sig påminda. 
Jag vill bara få det gjort nu, det är så nära så nära. 
Lägg mig på bädden, låt mig få sova och väck mig sen för att se min familj igen.
Det är faktiskt allt jag vill just nu.


Jag vill släcka allas oro.
Inklusive min egen. Det här har trots allt varit den värsta tiden i mitt liv, även om jag handskats med den bra. Men lugnet som jag haft, har hamnat i ett blåsväder & är svår att greppa i emellanåt. Därav huvudvärken & illamåendet.
Men hur vi än gör så är tiden alltid på ens sida när man vill framåt. Innan man hunnit blinka har det här året gått & jag är tillbaka till mig själv.

Mig själv plus lite till, lite annat och några tillägg.
Men tillbaka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar & lite pepp! Ju fler soldater desto starkare krigare!
Kram